El fil d'Ariadna (II), un laberint de somnis per a lletraferits de tota mena

diumenge, 6 de maig del 2012

Una notícia bomba: Visca "Perduts a l'altre món"!


Avui ens hem llevat amb una notícia immillorable. Des que l'he llegit, estic com embogida, saltant d'un cantó a l'altre de la casa. Em sento exactament igual que una nena amb sabates noves. I és que he sabut (aquí us enllaço l'article) que la novel·la Perduts a l'altre món, de Shaudin Melgar-Foraster, és el llibre juvenil en català (ells en diuen en valencià: ?) que més triomfa a la Fira del Llibre de València.
Em sento exultant. Tant la novel·la com l'autora s'ho mereixen de mala manera (o millor dit, de "bona"). Sabeu de sobres la meva aposta incondicional per la literatura de Shaudin, independentment que sigui una amiga vertadera i còmplice a la qual m'estimo moltíssim.  
Ja és hora que la gent que treballa i s'esforça rebi alguna recompensa. Shaudin conjumina la seva feina com a professora de català a dues Universitats canadenques amb l'escriptura de creació (activitat magnífica, però sacrificada). Escriure en català, per a joves, des de l'altra punta del món i sense poder venir sovint a resseguir el funcionament de les editorials i a fer promoció de les obres, significa "tenir les coses molt magres". Shaudin ho sap, però és una lluitadora incansable per la nostra literatura i la nostra llengua.




La ficció creada per Shaudin és esplèndida, a l'alçada dels llibres d'aventures juvenils que han tingut ressò internacional per haver estat escrits en idiomes majoritaris. Per això m'agrada pensar que, en la petita mesura de les nostres possibilitats, tots els qui hem cregut en la seva vàlua  hem col·laborat una mica a les bones notícies. En aquest sentit, Internet ha esdevingut una ajuda inestimable. Sé que també l'amic Quico Romeu, que va confegir el vídeo de presentació de Perduts a l'altre món, se sentirà a hores d'ara molt feliç. 
Esperem que aquest enorme pas endavant sigui només l'inici d'una etapa de gran èxit. I que serveixi per animar l'autora, malgrat els problemes, els entrebancs i el cansament, a tirar endavant amb la tercera novel·la de la nissaga. Shaudin, l'estem esperant en candeletes!





     Ja ho veus, Shaudin. Mira quina fila fem mentre esperem.  


De tota manera, avui és un dia per celebrar.

Visca, visca, visca! Un començament de diumenge sensacional!


20 comentaris:

Hele la Sabatera ha dit...

!!! Viiiiscaaaaa !!! aquesta noticia em fa mooolt feliç !! ENHORABONA SHAUDIN !!

Jordi Canals ha dit...

Estic d’acord en tot el que diu l’Anna Maria. Felicitats Shaudin, t’ho mereixes!!!!!!

Gemma ha dit...

Aquest cop puc dir amb coneixement de causa, que tens tota la raó del món . I crec que en som molts que ens al.legrem i compartim aquesta felicitat.

Anònim ha dit...

Una gran alegria... Felicitats a la Shaudin.. El llibre està molt ben escrit, és entretingut i fa passar molt bones estones... Una abraçada!!! I esperem el tercer, és clar...


MARTA VALLS

ALÍCIA MARSILLACH ha dit...

Visca! Però no puc trobar els seus llibres, al meu barri.

Anna Maria Villalonga ha dit...

Alícia, si els encarregues te'ls porten. I, si no, un dia que baixis al centre, a la Catalònia segurament els tenen. O per Internet. Jo el primer el vaig comprar per Internet.

Anònim ha dit...

M'en alegro moltíssim, per la Shaudin i per tú, que te l'estimes molt!! Enhorabona, el llibre és molt bó !! petons per les dues !! Tura.

Anònim ha dit...

Ja he llegit la resenya a Google però no se perque hem sembla que alli no ha quedat reflexat.
Jo ja els he regalat, un èxit Shaudìn; els pares i tot ja els han llegit.. o sigui endevant.. fàcil de dir quan no es té temps.
Una abraçada per tú Shaudin i una altre per tu Anna Mª
Mercè

La Meva Perdició ha dit...

Enhorabona de tot cor. El treball incansable de la Shaudin té la seva merescuda recompensa. Una gran notícia. Felicitats.
Gràcies Anna per fer-ne ressò. ^_^

Anònim ha dit...

Que contenta estic, per la Shaudin !!
s'ho mereix moltíssim, que per fi tingui aquest reconeixement !!

Moltes Felicitats per ella i per tú també, ets genial !!

Carme Luis

Anònim ha dit...

Enhorabona per les dues feu un bon tandem. M'en alegro molt !!
M. Lloret

Anònim ha dit...

Ostres, me n'alegro molt per la Shaudin, enhorabona!!

Que ho disfruteu!

Una abraçada,

IO

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Potatiiiiiito de Barcelona! T’estiiiiimo! Estic emocionada, i t’asseguro que n’estic més per les mostres d’afecte de tots vosaltres que no pas per la notícia (tot i que la notícia em fa molt feliç, ep). I que ràpida ets, Anna M., com en un no res ja fas costat amb un article preciós!
Molts petons de la Potatito de Toronto.

Unknown ha dit...

Felicitats, Shaudin!!

Encara no he tingut oportunitat de llegir el llibre, segurament ho faré a l'estiu; però tinc unes ganes boges de començar-lo!!

M'alegro moltíssim que es reconeixi el teu talent!!

Una abraçada!!

coloraines ha dit...

Aquesta és una notícia fantàstica!
Estic contenta per la Shaudin i també per nosaltres: això és força per a escriure la tercera part! :)

Dolors

Juli ha dit...

Enhorabona, t'ho mereixies, ara el llegeixo i el llibre és molt bo;)

Duc Engrescador ha dit...

Jo també me n'alegro molt. Moltes felicitats, Shaudin!!!

Joan de Palau ha dit...

Felicitats Shaudin per un reconeixement que sens dubte et mereixes. Us comunico que el proper dilluns dia 14 de maig, de les 9 a les 10 del vespre, farem una ressenya del llibre Perduts a l'altre món i sentirem les respostes que l'autora ha fet a un qüestionari que li hem enviat arran de la publicació d'aquest llibre a dins del nostre programa radiofònic TIRANT DE LLIBRES.

Si voleu sentir-lo el podeu sintonitzar per internet anant a:http://www.santceloni.cat/ambit.php?id=3
i cliqueu al logo on diu “Escolta'ns en directe”. El dimecres es repeteix de 10 a 11 de la nit.
També ens podreu trobar al Facebook: http://www.facebook.com/pages/TIRANT-DE-LLIBRES/238725139520305?sk=wall on si us ve de gust us podeu fer amistat i/o dir que us agrada.
Si voleu sentir-lo quan vulgueu i, fins i tot, baixar-lo i desar-lo al vostre ordinador, heu d'anar a: http://www.santceloni.cat/6534 una setmana després de la seva emissió, però recordeu que només en podeu fer un ús personal perquè el programa és propietat de l'equip que fa el programa.

Anònim ha dit...

Una MOLT bona notícia, que l'autora i l'obra es mereixen, i tant!!!
Me n'alegro moOoOolt!!!
Maite Crespo
Uq

Maria Teresa Galan ha dit...

Ja podeu imaginar que les alegries de les meves amistats són les meves. Moltes felicitats, Shaudin!!

Moltes felicitats, Anna Maria; fada de les lletres, que amb la teva màgica dónes vida a les paraules, al crit d'alegria de la Shaudin.

Una abraçada a les dues